fbpx
Nyhedsbrev

Bliv opdateret med de seneste nyheder og tips fra FTO

Du bruger en browser der ikke længere er understøttet.

Det er derfor ikke muligt at bestille en prøvetime online.

Kontakt FTO på tlf: 28 78 57 77, eller info@fto.dk for at bestille en prøvetime.

  • Man
  • Tirs
  • Ons
  • Tors
  • Fre
  • Lør
  • Søn
DagTidFysioterapeut
Der er ingen hold denne dag
Der er ingen hold denne dag
BegynderOnsdag 19:00 - 20:30 Annette Wognsen Frederiksen
Der er ingen hold denne dag
Der er ingen hold denne dag
BegynderLørdag 09:00 - 10:30 Annette Wognsen Frederiksen
Der er ingen hold denne dag
  • Begynder
  • Mellem
  • Øvet

FIT+ Yoga – Hatha Flow & Meditativ Hatha yoga

Hatha Flow (lørdag)

Gennem fysiske øvelser, åndedrætsøvelser og meditation hjælper yoga til større kropsbevidsthed og styrker både krop og sind. Undervisningen i denne klasse tager afsæt i den klassiske yogatradition og rummer øvelser og små serier bestående af stående, siddende og liggende stillinger. Vi skal både igennem solhilsenen og en række klassiske yogastillinger. Måske slutter du kurset af med at stå på hovedet i det fri?

Du behøver ikke være smidig eller have gået til yoga før for at deltage. Der vil blive givet forskellige variationsmuligheder, så alle kan være med. Der vil hver gang blive undervist ud fra et givent tema. Hver gang vil der ligeledes være fokus på såvel åndedræt og balance som smidighed og styrke.

Læs om underviseren (link)

Medbring et tæppe, du kan have over dig ved afspændingen.

Meditativ Hatha Yoga (onsdag)

Undervisningen har fokus på at skabe ro og indre balance. I denne klasse er der særligt fokus på yogaens
positive effekt som stressforebyggende. Derfor er åndedrætsøvelser, meditation og afspænding en
væsentlig del af undervisningen. Du vil også have gavn af undervisningen, hvis du blot ønsker at finde en
bedre indre balance og skabe et roligt rum til dig selv.
Undervisningen begynder hver gang med en indledende meditation, der giver dig tid til at lande, midt i
ugen, og finde ind til dit åndedræt. De fysiske øvelser har fokus på balance, udstræk og styrke og på at
skabe ro og nærvær gennem koordination af åndedræt og bevægelse. Hver gang afsluttes med 15-20
minutters afspænding.

Læs om underviseren (link)

Medbring et tæppe, du kan have over dig ved afspændingen.